מתקני חצר לגן ילדים

על ילדים ושעשועים - מתקני חצר לגן ילדים

אין דבר שילדים יותר אוהבים מאשר לשחק ולהשתולל באוויר הפתוח, סביר להניח שהם מעדיפים זאת על פני משחקי קופסה ואולי יפתיע רבים שגם על פני סמארטפון, טלוויזיה או שאר המסכים. אם נותנים להם את האפשרות להיות בחוץ הם ינצלו כל רגע לרוץ, לזחול, להתגלש ולטפס והעיקר להיות בתנועה.

בשנים האחרונות מתמודדים ההורים עם בעיות שמעסיקות את האנושות כולה, הילדים פחות פעילים, הם יושבים שעות ארוכות, אוכלים יותר ובכלל, פעילות גופנית כבר אינה דבר שבשגרה וחיי הנוחות המודרניים חוסכים ממבוגרים וילדים גם יחד פעילויות בסיסיות של הליכה, טיפוס במדרגות ועוד.

בעיות אלה מטרידות גם אנשי חינוך ואלה החלו להבין את יתרונות המשחק במתקני גני השעשועים, מחוץ לארבע קירות או מזגנים ואת הצורך של ילדים להוציא אנרגיה על מנת להתרכז. לכן בהרבה מאוד מוסדות חינוך לרבות גני ילדים, צהרונים ובתי ספר במיוחד בכיתות הנמוכות, הכניסו לא מעט מתקני חצר מגוונים.

כיום ניתן למצוא שפע של אפשרויות ומשחקים שניתן להוסיף למתחם הסגור ובעיקר לחצרות ולמתחמים מגודרים, זה כולל מגלשות בגדלים שונים, קיר טיפוס, מתקן נינג'ה מותאם לגיל הילדים, מכונית הרפתקאות עם סולם, מגלשה וארגז חול מובנה, או מתקן משולב עם עמוד כדורסל, שולחן עבודה ועוד, בין היתר ניתן למצוא גם PLAYHOUSE מפלסטיק או בית עץ לילדים ועוד שפע של אטרקציות חצר נוספות.

את כל מתקני הגינה כולל בית עץ לילדים יש להקפיד להניח באזור שטוח ומרופד במשטח בולם זעזועים לשמירה על בטחון הילדים, זה יכול להיות דשא סינטטי או מרבדי גומי ייעודיים למניעת פציעות. נושא הבטיחות הינו עניין קריטי ומרכזי בבחירה של מתקני חצר לגן ילדים ובכלל משחקים ואקססוריז לגילאים הנמוכים.

חשוב מאוד להקפיד הקפדה יתרה לרכוש את הציוד לגן הילדים מחברה מוכרת המשווקת מוצרים איכותיים של מותגים מוכרים ומותאמים לילדים. על כל המוצרים לעמוד ללא פשרות במגוון תקני איכות ובטיחות בינ"ל ייחודיים לצעצועים, זה כולל את התקן האמריקאי ASTM F963 , התקן האירופי  EN-71 ואישור מכון התקנים הישראלי. 

כל המוצרים חייבים להיות בנויים מחומרי גלם עמידים במיוחד על מנת לספק את הבטיחות המקסימלית לאורך כל השימוש. הכוונה היא לפלסטיק יציב ועמיד בפני עומס, תנודות וקפיצות, חומרים נטולי BPA, לטקס או PVC מזיק וכימיקלים מזיקים אחרים, מאחר שמתקני החצר נמצאים בחוץ לאורך כ שעות היום והלילה עליהם להיות עמידים בפני תנאי מזג אוויר משתנים ולא לאבד מאיכותם וצורתם בשל קרינת שמש ישירה או לחות. בית עץ לילדים למשל חייב להיות עשוי מעץ מלא מאסיבי, עם איטום תרמופלסטי בפני מים ולחות, חשוב להקפיד שהעץ יהיה חלק ללא זיזים, עם פינות מעוגלים, חיבורים מהודקים, קוביות הגנה לפינות,
כיסויי ברגים, פרזול מתכת מאובטח ועוד. בחירה נכונה, מותאמת ובטיחותית של מתקני החצר, מעניקה לילדים אפשרות לשלב משחק חופשי עם פעילות גופנית ולייצר זיכרונות ילדות מופלאים.

מתקני חצר לגן ילדים