מתקן שעשועים לילדים לחצר

מאז ומעולם ילדים אהבו לשחק, בין אם זה עם בובת טלאים, או כדור מאולתר, קלאס, חמש אבנים, דג מלוח או משחקי מחשב וקופסא ואפילו מתקן שעשועים לילדים לחצר, טרמפולינה או מגלשה. כל תקופה והמשחקים שלה ומה שחשוב תמיד, זה לשמור על בטיחות והנאה.

הילדים של היום, לעומת דורות אחורה, ממעטים לבצע פעילות גופנית ומבלים שעות רבות מול המסכים. הסטטיסטיקה מראה כי כיום מרבית הילדים החליפו משחק פעיל בחוץ באורח חיים "יושבני" יותר, כזה הגורם להשלכות חמורות על בריאותם ורווחתם הרגשית.

כאשר "זמן מסך" הפך להיות מרבית שגרת יומם של הילדים, הגיע הזמן להכניס אקשן לעניינים ולגרום להם לרצות לבלות בחצר או בגינה, עם מתקן שעשועים לילדים לחצר, בתי עץ מאובזרים, נדנדות, מגלשות, סולמות או קיר טיפוס, מתקן נינג'ה מדליק או כל מה שיגרום להם לזנוח את המסכים.

הדרך הבטוחה לשמור על רווחתם ובריאותם של הילדים היא לעודד אותם לשחק באוויר הפתוח עם חברים, זה יסייע להם לשמור על שמחת חיים, חברות טובה, בריאות תקינה וכל מה שעושה ילדים מאושרים.

יש לא מעט יתרונות למשחק בחצר לרבות משחק במתקני חצר המיועדים לילדים בכל הגילאים:

מבחינה גופנית ובריאותית – יש לא מעט יתרונות להתפתחות גופנית באמצעות משחק באוויר הפתוח בכל גיל ובכל שלב התפתחותי. בזמן הפעילות הילדים נושמים חמצן נקי ולא אוויר מזגנים, החשיפה לאור השמש משפרת באופן מופלא את מצב הרוח שלהם ומחזקת את מערכת החיסון. במהלך המשחק הילדים מפעילים שרירים שאינם מופעלים בשגרה, מתקני הטיפוס מאפשרים להם לחזק את שרירי הגוף והאחיזה, שרירי הידיים, הכתף והשכמות וכן שרירי פלג גוף תחתון כגון רגליים, המקרבים, שרירי התאומים והישבן. יחד עם חיזוק שרירי הליבה עולה ומתחזק הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות. מבחינה גופנית, ללא ספק ילדים פעילים מפתחים פחות נטייה להשמנה ובעקבות זה גם פחות מחלות והם מחזקים את כל מערכות הגוף.

בנוסף, משחק בחוץ ידוע כמומלץ עבור ילדים עם הפרעות קשב וריכוז, הוא מסייע להם בכך שהוא מעניק להם פורקן לאנרגיה הפנימית שלהם, מאפשר להם לרוץ, לקפוץ ולטפס, מה שלא תמיד קיים כמענה במשחק in house.

מבחינה התפתחותית – משחק בחוץ ועל מתקני חצר ייעודיים לילדים, משפר באופן משמעותי את המיומנויות המוטוריות. זה עובד על קואורדינציה, מוטוריקה גסה, שיווי משקל וזריזות. הם זוכים להכיר את גופם, את הגבולות והמסוגלות ומאפשר להם לנסות דברים חדשים, לתרגל ולהתמודד עם היכולות הפיזיות המדהימות שלהם. כמו כן, ילדים פעילים מצליחים לפתח את כל החושים הרבה מעבר לראייה ולשמיעה, הם נוטים יותר לפתח מיומנויות התבוננות וחשיבה ומגיבים לגירויים תחושתיים הרבה יותר בקלות, מה שמסייע להם בהתפתחות הכללית.

מבחינה רגשית – לצד היתרונות הפיזיים של משחק בחוץ, ניכר כי ילדים אשר מבלים במשחק בחצר, מפתחים חוזק רגשי הרבה יותר מאלה היושבים סגורים בבתים מול המסכים. משחק בחצר מאפשר לילדים במקביל להתפתחות הפיזית, גם לפתח תחושת מסוגלות עצומה, הם הופכים להיות בטוחים יותר ביכולותיהם, להתמודד עם אתגרים לא פשוטים כמו טיפוס, סיום מסלול של נינג'ה וכד' זה משפר באופן מדהים את היכולת המנטלית והרגשית, מעניק תחושת מסוגלות אמיתית ובעת ההגעה לפסגה גם גאווה וסיפוק עילאי.

מבחינה חברתית – אחת הרעות החולות של התקופה שלנו היא הריחוק החברתי והבידוד, זה התחיל עוד הרבה לפני הקורונה, ילדים הסתגרו בחדרים ובעולמות הווירטואליים ויצרו להם חברויות מרחוק. משחק בחוץ על מתקן שעשועים לילדים לחצר, או כל פעילות באוויר הפתוח, מאפשרת לילדים לשחק מקרוב עם חברים. הבילוי המשותף יוצר קרבה אמיתית, חמלה ותמיכה, ניתן לראות כי אם במשחקי מחשב יש תחרותיות והרבה מאוד אלימות, במשחק עם מתקני החצר יש שותפות וחיזוקים, הרצון ללמד את החבר כיצד לשחק או לעבור את המשוכה ולעודד כל הדרך עד ההצלחה.

מבחינה אינטלקטואלית – בנוסף לאינטליגנציה הרגשית, משחק בחצר משפר בצורה משמעותית את היכולות האינטלקטואליות, לעיתים הרבה מעבר ללמידה מסודרת בכיתה. המשחק החופשי מאפשר להם לפתח את כישורי ההמצאה שלהם, להמציא משחקים ולחקור את העולם סביבם. הם פותרים בעיות, מתמודדים עם אתגרים, מייצרים אסטרטגיות, הם לומדים מהי עבודת צוות ושיתוף פעולה ועוד.

זה נכון שילדים בגילאים שונים ובשלבי בהתפתחות מגוונים משחקים בצורה שונה, אבל מלבד סוג המשחק או מתקן החצר הייעודי, ילדים בכל הגילאים יכולים להפיק תועלת עצומה  ממשחק בחוץ. לכן, ישנה חשיבות בהתאמת סוג המשחק או המתקן לגיל השחקנים, הן לטובת ההנאה אך בעיקר לטובת הבטיחות.

 

כיום יש שפע של אפשרויות החל ממתקנים המיועדים לגיל הרך, כמו מכונית הרפתקאות המשלבת משחקים ומגלשה לפעוטות, נדנדות במגוון גדלים לרבות נדנדת טרפז אקרובטית, מתקני נינג'ה לקטנטנים ולילדים יותר גדולים משולבים עם קיר טיפוס ומגלשה ההופכת למגלשת מים בקיץ, בתי עץ ומשחק מולטי פונקציונאליים, מתקנים המשלבים מנהרת זחילה ומגלשה גלית או סיבובית גדולה ועוד הרבה מאוד הפתעות.

מה שחשוב לוודא טרם הרכישה זה את ההתאמה של מתקן השעשועים לגיל הילדים ואת הבטיחות שלו. זה מתחיל באיכות המוצר, חומרי הגלם ממנו הוא עשוי ותקני האיכות והבטיחות בהם הוא עומד, זאת ניתן להבטיח באמצעות רכישה מחנות מוכרת ובעלת מוניטין המוכרת מותגים בינ"ל מובילים. בנוסף יש לבדוק את השטח הייעודי עליו מתכוונים להניח את המתקן ולבצע התקנה בהתאם להוראות היצרן.

מתקן חצר לילדים - מסיבת גן
מתקן שעשועים לילדים