מתקן חצר לגן ילדים

ההורים שולחים את היקר להם מכל אל גני הילדים, מקום בו הם משחקים, לומדים ונהנים. אחת הדרכים לשלב הנאה ולמידה, היא באמצעות בחירה מותאמת של שלל משחקים, צעצועים, פינות עבודה, ספרים וגם בחירה מושכלת של מתקן חצר לגן ילדים.

ציוד לגני ילדים אמור להיבחר בקפידה, זה נכון למגוון הריהוט, פינות המשחק והיצירה וגם כל מה שקשור למשחק בחצר. הכוונה היא לבחור את המוצרים המתאימים הן לגיל הילדים והמסוגלות שלהם תוך הקפדה יתרה על איכות המוצר ובטיחותו. חשוב לרכוש מתקני חצר של חברות ומותגים מוכרים ומובילים בתחום, מותגים של חברת Little Tikes  מארה"ב, Smoby הצרפתית או  Starplastהישראלית המוכרת בכל העולם כמותג איכותי ואמין, חשוב לבחור מוצרים של חברות ותיקות, בעלות מוניטין של איכות ובטיחות ללא פשרות. חברות אלה מבטיחות כי המוצרים שלהם עומדים ללא דופי בכל התקנים הנדרשים עבור מוצרי ילדים. תקנים בינ"ל מחמירים לבטיחות צעצועים, לרבות התקן האמריקאי ASTM F963  התקן האירופי  EN-71 וכמובן אישור מכון התקנים הישראלי. 

מתקן חצר לגן ילדים בין אם מדובר על מגלשה עם קיר טיפוס, מתקן טיפוס נינג'ה עם סולם ומגלשת מים, או מתקן משולב עם מנהרה, שולחן פיקניק, מתנפח איכותי למכירה או שפע הפתעות נוספות, מתקן המשלב נדנדות שרוול זחילה ועוד, הכל חייב להיות עשוי מחומרי גלם איכותיים וגימורים בטיחותיים, לרבות פלסטיק יציב ועמיד בפני עומס, תנודות וקפיצות וכמות רבה של ילדים שעוברים עליה בפרק זמן קצר, פלסטיק נטול BPA, לטקס או PVC חומרים הנחשבים למסוכנים בחשיפה תמידית, או פתלטים וכימיקלים מזיקים, מומלץ שהמוצרים יעמדו בפני  קרינת UV ותנאי אקלים משתנים מאחר שהם עומדים רוב שעות היום והלילה ללא כיסוי וחשופים לשמש ישירה, לחות וכד'

ניכר כי במוסדות החינוך לגיל הרך והצעיר יש היום הרבה יותר הבנה כי ילדים אינם יכולים להישאר מרוכזים לאורך זמן ללא פעילות גופנית, לכן חשוב לשלב בשגרת היום יציאה לחצר, הן לצורך פריקת אנרגיה והן לצורך משחק באוויר הפתוח.

בנוסף, ישנה חשיבות רבה להוספת מתקן חצר לילדים לפעילות השגרתית וכן ערך עצום מבחינת ההתפתחות הן המוטורית, הרגשית והגופנית. הילדים משלבים הנאה וצחוק עם פעילות גופנית, הם מטפסים במעלה המגלשה, מתמודדים הן עם הצורך בהפעלת השרירים וגם עם פחד בעלייה גבוה וירידה במורד המגלשה, הם עובדים על מוטוריקה גסה ועדינה והכל תוך משחק והנאה.

כמו כן, שמים היום יותר מאי פעם, דגש רב על למידה מתוך התנסות. כך שאפשר ללמד תוך כדי משחק ותוך פעילות על מתקן חצר לילדים על חשיבות חברות ושיתוף פעולה, על כח הכבידה בנדנדה, מושגים של צדדים, גבהים, צבעים ועוד. תוך כדי המשחק הילדים מפעילים את הדמיון ומפנטזים שהם בג'ונגל בין חיות, או על טירה גבוהה עם אבירים ופיות, או שהם נינג'ות שצריכות לעבור מכשולים, קיר טיפוס ואין ספור משחקים. 

מתקן חצר לילדים - דמוי ג'ונגל LT
מתקן חצר לגן ילדים